Opis przypadku
Kandydatki aplikują głównie poprzez formularze na Facebooku, landing page i stronę www. Rekruterzy dzwonią i przeprowadzają rozmowę, w której najważniejsze są dwa pytania – jaki jest poziom znajomości języka niemieckiego i czy kandydatka posiada doświadczenie w pracy w opiece. Konsultanci zapisują te informacje w systemie i dopiero wtedy zaczynają szukać oferty dla zainteresowanej osoby.
Problem
Konkurencja na rynku jest spora, a kobiet w grupie docelowej coraz mniej. Kandydatki wysyłają zgłoszenia do kilku firm. Nie zależy im na konkretnej marce, chcą tylko dostać dobrze płatne zlecenie. To wszystko prowadzi do jasnej konkluzji – kto pierwszy, ten lepszy. Liczy się czas, a mimo sporego działu operacyjnego u klienta, duża część leadów była opracowywana dopiero dzień po zgłoszeniu. W tej branży doba to ogrom czasu.
Wytyczne klienta
Chęć rozmowy z BOTem
Zakładaliśmy, że reakcje odbiorców mogą być różne. Jest to grupa w wieku 50 – 65 lat, dla której technologie nie są codziennością. Klient obawiał się, że z rozmowy z botem zrezygnuje więcej niż zakładane przez nas 30% odbiorców.
KPI:
w pełni zrealizowanych rozmów
Skrócony czas kontaktu
Odstępy czasowe między przesłaniem formularza do telefonu od rekrutera były bardzo nierówne. Czasami firma oddzwaniała na drugi, trzeci dzień. Najszybsza konkurencja podejmowała kontakt po godzinie od przesłanego zgłoszenia.
KPI:
średni czas kontaktu
Wzrost odbieralności
30% – tyle wynosił współczynnik odbieralności połączeń wykonywanych przez konsultantów. Cel wirtualnego rekrutera był prosty – dodzwonić się do większego odsetka kandydatek niż konsultanci.
KPI:
współczynnik odebranych połączeń
Osiągnięty efekt
Chęć rozmowy z xoVOICE
+25%
w pełni zrealizowanych rozmów
Czas kontaktu
wyniósł średni czas kontaktu
55 min
Odbieralność
26%
wzrósł wsp. odebranych połączeń
Efekt realizacji
xoVOICE został zintegrowany z kampanią na Facebooku. Bot dzwonił do osób, które wypełniły i przesłały formularz rekrutacyjny.
Człowiek i maszyna
Nie umniejszaliśmy roli rekruterów, a ułatwialiśmy im pracę. W swoim CRMie widzieli kontakty, z którymi kontaktował się bot, a przy nich odpowiedzi. Konsultanci mogli od razu wyfiltrować kandydatki o najwyższych kwalifikacjach i skontaktować się z nimi już w celu przedstawienia oferty pracy.
Nagranie 1
Przetestuj rozwiązanie
W poniższym formularzu możesz przesłać zgłoszenie
i przetestować scenariusz stworzony dla tego klienta!
Wypełnij formularz
Potrzebujemy tylko Twojego adresu e-mail i numeru telefonu, aby xoVOICE mógł się z Tobą skontaktować.
Otrzymasz połączenie w ciągu 5 minut
xoVOICE zadzwoni do Ciebie we wskazanym czasie.
Przeprowadzenie rozmowy
Rozmowa odbywa się według zaprojektowanego przez nas scenariusza.
Zapisanie odpowiedzi w CRM
Następnie odpowiedzi trafiają do systemu CRM. Niestety tego kroku nie możemy zaprezentować, ale musisz uwierzyć nam na słowo, że tak się dzieje. 🙂
Dodatkowa automatyzacja
Na każdym kroku jesteśmy w stanie zautomatyzować wysyłkę SMS lub e-mail. Po kontakcie z xoVOICE zostaniesz zaopiekowany dodatkowymi komunikatami.
Zamów testowe połączenie
Jeśli nie chcesz umawiać się na rozmowę – odpowiemy na Twoje pytania mailowo.