Opis przypadku
Dla jednego z naszych klientów z branży inwentaryzacyjnej przygotowaliśmy projekt, którego celem było badanie satysfakcji jego pracowników bezpośrednio po realizacji zlecenia. Klientowi zależało na poznaniu oceny: ogólnych odczuć związanych z wyjazdem, osób koordynujących inwentaryzację, stopnia trudności zlecenia. Oprócz tego klient chciał dowiedzieć się, czy w trakcie zlecenia pojawiły się problemy i czy pracownik jest zainteresowany kolejnymi, podobnymi zleceniami.
Wytyczne klienta
Chęć rozmowy z xoVOICE
Założyliśmy, że pracownicy będą czuli większą anonimowość i chętniej odpowiedzą szczerze na pytania zadane przez bota niż konkretnego pracownika reprezentującego firmę. Dzięki temu nie będą mieć oporów przed opowiedzeniem o nieprawidłowościach na zleceniu, jeśli takie miały miejsce.
KPI:
wypełnionych ankiet
Większa wydajność
Zbieranie feedback jest bardzo ważne i klient zdawał sobie z tego sprawę. Nie mógł jednak pozwolić sobie na wyznaczenie konkretnych osób do tego zadania. Osoby z działu operacyjnego robiły to z doskoku.
KPI:
zrealizowanych rozmów dziennie
Wskaźnik FRR
Wskaźnik First Response Rate, czyli szybkość reakcji wykonania zadania przez Voicebota. Ze względu na niższy priorytet zbierania feedbacku, pracownicy kontaktowali się z zleceniobiorcą kilka dni od wykonania zlecania, co zaburzało jego bezpośredni odbiór. xoVOICE miał za zadanie skrócić ten czas.
KPI:
od zakończenia zalecenia
Problem
Klient borykał się z dużą retencją pracowników i negatywnymi opiniami, pomimo podniesienia stawek i zapewnienia lepszych benefitów. Rozwiązanie zostało przygotowane w celu zidentyfikowania kluczowych problemów i przygotowania strategii employer branding.
Efekty
Chęć rozmowy z xoVOICE
wypełnionych ankiet
Większa wydajność
zrealizowanych rozmów dziennie
Wskaźnik FRR
wyniósł średni czas kontaktu po zleceniu
Efekt realizacji
Przygotowany scenariusz łączył pracowników z listy z voicebotem. Dwa dni po zakończonym zleceniu voicebot obdzwaniał wszystkie osoby, które wzięły w nim udział.
Człowiek i maszyna
Dział HR regularnie aktualizował bazę pracowników, którzy realizowali zlecenia. Po przeprowadzeniu badania satysfakcji przez bota, zespół HR klienta miał czas na analizę odpowiedzi, segregację problemów i przygotowanie strategii działań zaradczych w celu poprawy wizerunku pracodawcy.